Monday, October 11, 2010

စာေရးဆရာ့သတၱိ

စာေရးဆရာဆိုေသာ သတၱ၀ါကို လူတစ္ခ်ိဳ႕က အတင္ေသးသည္။ျမန္မာျပည္သာမဟုတ္၊အျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္လည္း အထင္ေသးေသာလူစုရွိသည္။အထင္ၾကီးေသာ အစိတ္အပိုင္းကလည္း မေသးငယ္လွေခ်။
အထင္ေသးေသာ အစိတ္အပိုင္းမွ ကဲ့ရဲ့သျဂၤ ိုမႈျပဳသည့္ အေၾကာင္းမွာ မထူးဆန္းလွ။ေမွ်ာ္လင့္ရေပမည္သာ။သို႕ရာတြင္ အထင္ၾကီးေသာ အစိတ္အပိုင္းကလည္း အႏ ၱရာယ္လာေပးေသးသည္။အထင္ၾကီးရာ၌ အထင္ၾကီးလြန္းသည့္ သေဘာသက္၀င္သည္က ပိုမ်ားသည္။အထင္ေသးေသာ အစိတ္အပိုင္းက စာေရးဆရာေတြဟာ လူရႈပ္ေတြ၊လူေပြေတြ၊လူ႕ဘရုတ္ေတြဟုု ထင္ၾကသည္။အထင္ၾကီးသည့္ အစိတ္အပိုင္းကလည္း စာေရးဆရာမ်ားကို လူေတာ္မ်ား၊သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ေလးစားအပ္ ၾကည္ညိုအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္ၾကသည္။
ယင္းသို႕ အထင္ၾကီးလြန္းရာမွ စာေရးဆရာက လူသာမန္ ပုဂၢိဳလ္တို႕ လုပ္ေသာ အလုပ္အကိုင္ကို လုပ္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းအထင္ေသးသြားၾကသည္။တဖန္လူသာမန္တို႕က မလုပ္စေကာင္းမေျပာစေကာင္းဟု မွတ္ယူထားေသာအရာကို လုပ္လုိက္ေျပာလိုက္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းပင္ အထင္အေသးၾကီးေသးသြား ၾကကုန္၏။
စားေရးဆရာသည္ အထင္ေသးျခင္းကိုလည္း မမႈ အထင္ၾကီးျခင္းကိုလည္း ဂရုမျပဳ၊မွန္သည့္စကားကို ဆို၏။အမွန္တရားကို ေဖာ္ျပၾက၏။ယင္းသို႕ ျပဳရာတြင္ သတၱိရွိ၏။ကဲ့ရဲ့လိုသူူတို႕ အားရေအာင္ကဲ့ရဲ့နိုင္သည္။ခ်ီးမြမ္းလိုသူတို႕လည္း ခ်ီးမြမ္းၾကပါေစေလ။ သူ၌၀တၱရားကို ေက်ပြန္ေအာင္ေဆာင္ရြက္၍ စာေပသစၥာကို ေစာင့္၏။စာေရးဆရာ၏ ၀တၱရားမ်ားတြင္ အရုပ္ဆိုးေသာ္လည္း မွန္ေသာစကားကို ရဲ၀ံ့စြာဆိုျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွေပသည္။ `အရုပ္ဆိုးေသာ သစၥာစကား´ သည္ အေပၚယံေရႊမႈံၾကဲေသာ ညာတာ၀ါဒ စကားထက္ မ်ားစြာ ပို၍ အဖိုးတန္ေပရာ ထိုစကားကို ဆိုရဲနိုင္ဘို႕သာ လိုအပ္သည္။စာေရးဆရာသည္ ထိုလိုအပ္မႈကို ျဖည့္ဆည္းကာ ေလာကအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ၀တၱရားေက်ပြန္ရေပမည္။
ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုး၌ ပိတ္ဖံုးလႊမ္းျခံဳလ်က္ရွိသည္က အျခားမဟုတ္ ညာတာ၀ါဒပင္ ျဖစ္သည္။လူအေပါင္းတုိ႕သည္ ညာေနၾကသည္၊ညာမွန္းသိလ်က္နွင့္ညာေနၾက၏။ညာမွန္းမသိဘဲနွင့္လည္း ညာေနၾက၏။သူတပါးကို ညာၾကသည္။ မိမိကိုယ္ကိုလည္း ညာၾကသည္။ညာသည့္အခ်က္ ညာသည့္အေၾကာင္းတို႕ကိုပင္ ဟုတ္လွမွန္လွျပီဟု ထင္ၾကကုန္၏။ ညာမွန္းသိလာသည့္တိုင္ေအာင္ညာသည္ဟု ဖြင့္မေျပာရဲ၊ေခ်ာလဲေရာထိုင္လိုၾကသည္သာတည္း။
အင္ဒါဆင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္တြင္ လူညာနွစ္ေယာက္က ပလာကို နတ္၀တ္ပုဆိုးဟုဆိုကာ ဘုရင္အားဆက္ၾက၏။ဘုရင္ကလည္း ပလာသက္သက္မွန္း သိေသာ္လည္း ဆက္၍ညာ၏။မွဴးမတ္တို႕က လည္း ၀ုိင္း၍ညာ၏။မိမိတို႕စိတ္တြင္း၌ ညာမွန္းသိေသာ္လည္း ဖြင့္ဟနိုင္စြမ္းေသာ သတၱိမရွိၾကေခ်။တိုင္းသူျပည္သားတို႕ကလည္း ဆရာ့ဆရာ သခင့္သခင္တို႕ကို လြန္ဆန္၍ မဖြင့္ဟရဲသည့္အေလ်ာက္ ဘုရင္ၾကီး၏ ပလာပုဆိုးကို လွ်ာဦးတည့္ရာ ခ်ီးမႊမ္းၾကကုန္၏။
ဤသည္တြင္ လူတို႕၏ မိုက္မဲမႈ မူမမွန္မႈတို႕ျဖင့္ ျငိစြန္းျခင္း ကင္းလွ်က္ရွိေသာ လူမမယ္ကေလး တစ္ေယာက္က....´ဘုရင္ၾကီး ကိုယ္တံုးလံုး´ဟု ဟစ္ေအာ္ေက်ညာလိုက္ေလသည္။ထိုအရုပ္ဆိုးေသာ အမွန္စကား၏ဒဏ္ကို မခံနိုင္ၾကေသာ လူထုၾကီးသည္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ျဖစ္ကာ လူမမယ္၏ စကားအတိုင္း လိုက္နာေၾကြးေက်ာ္ၾကေလ၏။အရုပ္ဆိုးေသာ အမွန္စကားသည္ ေရႊမႈန္ၾကဲေသာ အညာစကားေတြကို ေအာင္နုိင္လိုက္ေလသည္။
စာေရးဆရာသည္ကား အရုပ္ဆိုးေသာ အမွန္စကားကို ဟစ္ေအာ္ေၾကြးေၾကာ္ရဲေသာ လူမမယ္ကေလးငယ္ ျဖစ္ရေပမည္။
အင္ဒါဆင္ပံုျပင္မွာကဲ့သို႕ အရုပ္ဆိုးေသာ အမွန္စကားက ရုတ္တရက္ ေအာင္နိုင္သည္ဟု မဆိုသာ `ဘုရင္ၾကီးကိုယ္တံုးလံုး´ဟု ဟစ္ေအာ္လိုက္ေသာ လူမမယ္ကေလးကို မိဘတို႕က ရိုက္နွက္ေကာင္းရိုက္နွက္ၾကမည္။လူထုက ရဲရဲနွိတ္စက္ေကာင္း နွိတ္စက္ၾကမည္။အမွန္တရားသည္ ရုတ္တရက္ ေအာင္နိုင္ခဲလွသည္။မူမမွန္ေသာ အင္အားစုသည္ ေလာက၌ပို၍ၾကီးမား ေလရကား ယင္း၏ အနွိတ္အစက္အတိုက္အဖ်က္ကို လွိမ့္၍ခံရမည္မွာ မုခ်ပင္။ေနာက္ဆံုး၌သာ အမွန္တရား၏ ေအာင္နိုင္ျခင္းသည္ ေပၚထြန္းလာေပမည္။ထိုေနာက္ဆံုးအခ်ိိန္အခါတြင္ အမွန္တရား၏ စစ္သည္ေတာ္ (စာေရးဆရာ) မွာ အသက္နဲ႕ကို္ယ္ တြဲဖက္တည္ျမဲေနဦးမည္ဟု မဆိုသာ။
စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္သူမ်ားအား သတိေပးလိုက္ပါသည္။စာေရးဆရာသည္ ဘ၀အေျခအေနအားျဖင့္ သာမန္ပုဂၢိဳလ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႕က အထင္ေသးၾကသည္၊အထင္ၾကီးသူတို႕ကလည္း ယင္းအထင္ၾကီးမႈျဖင့္ စာေရးဆရာကို တနည္းအားျဖင့္ ခ်ဳတ္ခ်ယ္ထားၾကကုန္၏။
စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္သူသည္ စာေရးတတ္ရံုနွင့္ ကိစၥမျပီးေျမာက္၊၀တၳဳကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာ ေရးနိုင္ရံုနွင့္လည္း မျပီးေသး။ လူၾကိုက္မ်ားေနရံုနွင့္လည္း ေအာင္ျမင္သည္ မဆိုသာ။စာေရးဆရာသည္ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္လည္း မဟုတ္၊ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပဟု လည္း မဆိုသာ။စာေရးဆရာသည္ ညာတာ၀ါဒၾကီးစိုးေနေသာ လူ႕ေလာက၌ အမွန္တရားကို ရွာေဖြ၍ အမွန္တရားဖက္မွေနလ်က္ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေနေသာ စစ္သည္ေတာ္တဦးမွ်သာ ျဖစ္သည္။
စာေရးဆရာကို အထင္ေသးစရာလည္း မလို၊အထင္ၾကီးစရာလည္းမလို။
လူသည္ လူျဖစ္၏။နတ္မဟုတ္၊ႏြားမဟုတ္။လူသည္ နတ္သို႕က်င့္၍မျဖစ္ ႏြားသို႕က်င့္၍လည္း မေတာ္။လူသည္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည္။ လူ၌ရက္စက္မႈရွိသည္နွင့္အမွ် ၾကင္နာမႈလည္း ရွိသည္။တကိုယ္ေကာင္းစိတ္နဲ႕ မွ်တသည့္စိတ္သည္ တြဲဖက္လွ်က္္ ရွိ၏။ ဥာဏ္အလင္းေရာင္နွင့္ အမိုက္အေမွာင္ယွဥ္လ်က္ရွိေလသည္။ပုထုဇဥ္ျဖစ္ပါလ်က္ အရိယာသိုျပဳမူျခင္းသည္ ဟန္ေဆာင္ျခင္း မွ်သာျဖစ္၏။ပုထုဇဥ္သည္ မည္သို႕ပင္ ဟန္ေဆာင္ေစကာမူ ပုထုဇဥ္၏ နကိုရုပ္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္၍မရနိုင္။ဟန္ေဆာင္ရံုမွ်နွင့္ သူေတာ္စင္ မျဖစ္နိုင္ကား ဧကန္ပင္။
စာေရးဆရာသည္ လူ႕သဘာ၀ ကို ေလ့လာက်င့္သံုးေနေသာပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္။ထို႕ေၾကာင့္လူလိုေနဘို႕ အျမဲၾကိဳးစား၏။လူလိုလိမၼာ ဘို႕ ၾကိဳးပမ္းသည္။ဟန္ေဆာင္မႈကို ရြံရွာသည့္အေလ်ာက္ ဟန္ေဆာင္သည့္အလုပ္ ဟန္ေဆာင္သည့္ အျပဳအမူအေျပာအဆ္ိုတို႕ကို ေရွာင္ရွားသည္။အမွန္ကို အရင္းအတိုင္း ေျပာျပတတ္၏။ယင္းသို႕ေျပာရာ၌ ဟန္ေဆာင္သမားတို႕၏ အျငိဳအျငင္ကို ခံယူရန္အသင့္ ရွိသည္။
စာေရးဆရာကို လူထူးလူဆန္းဟု ထင္ေနၾကသည္။စင္စစ္ေသာ္ကား စာေရးဆရာသည္ လူ႕သဘာ၀နဲ႕ ကိုက္ညီေအာင္ ေနေသာေၾကာင့္ ရိုးသားေသာ သူမွ်သာ ျဖစ္သည္။သဘာ၀ကို ဖံုးအုပ္၍ ဟန္ေဆာင္မႈမ်က္နွာပန္းနွင့္ ျပဳအမူေနထိုင္ေသာ မ်ားလွစြာေသာ လူယဥ္ေက်း တို႕သာလ်ွင္ လူထူးလူဆန္းမ်ား ျဖစ္ၾကေခ်သည္။
ယခုေခတ္၌ ယဥ္ေက်းမႈ ဟုေခၚေနေသာအရာတြင္ ဟန္ေဆာင္မႈ ေျမာက္မ်ားစြာ ပါေနသည္ကို သတိျပဳမိေစလိုပါသည္။
အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း မေျပာ၀ံ့ အမွန္အတိုင္းမလုပ္၀ံ့ဘဲ ညာ၍လႈိင္း၍ ႏႈတ္ခ်ိဳခိ်ဳလက္သာသာျဖင့္ ေျပာဆိုျပဳမူေနၾကသည္ကိုပင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕သည္ဟု ေခၚဆိုခ်ီးက်ဴးၾကကုန္၏။
ယဥ္ေက်းမႈအစစ္သည္ကား ေမတၱ၊ကရုဏာ၊မုဒိတာ၊ဥပကၡာ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး၌သာ တည္ေနေၾကာင္း စာေရးဆရာသည္ သိသည့္အေလ်ာက္ စိတ္၌မေစၧရတရားပြားမ်ားရင္း ႏႈတ္ခ်ိဳစကားေျပာၾကားေနေသာ ဟန္ေဆာင္သမား လူယဥ္ေက်းကို မုန္းတီးရြံရွာ၏။အကုသိုလ္တရား၌ ဆိတ္ကြယ္ရာ ဟူ၍ မရွိသည့္ အမွန္တရားကို သိသည့္အေလ်ာက္ လူေတာထဲတြင္ သူေတာ္ေကာင္းစကားေျပာျပီး ကြယ္ရာ၌ ေသာင္းက်န္းေနေသာ လူၾကီးလူေကာင္းတို႕ကို အနဴထက္ပင္ရြံရွာေပသည္။လက္တြင္ ပုတီးကိုင္၍ နႈတ္က ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆိုလ်က္ မွတ္၊ျခင္၊ယင္ကေလးကို ပင္ မေတာ္တဆသတ္လိုက္မိရမွာကို ရင္တမမျဖစ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္ၾကီးစားကာ ဆင္းရဲသားတို႕ကို အမွတ္မထင္သတ္ေနေခ်သည္။ထိုလူယဥ္ေက်း သူေတာ္စင္ကို စာေရးဆရာ ရယ္သြမ္းေသြး၏။ကုိယ္တြင္း၌ ရာဂစိတ္ျပည္လ်ံေနေသာ္လည္း မိမိကိုယ္ကုိ ရဟႏၱာထင္၍ သူတပါးအားလည္း ထင္ေစေသာပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို စာေရးဆရာက ျပံဳး၍ မ်က္ေစာင္းထိုး၏။ ကေလာင္နွႈင့္ အလွည့္ၾကံုတိုင္း ကလိသည္။
စာေရးဆရာသည္ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကို မရွက္မေၾကာက္ခံယူသည။ပုထုဇဥ္တို႕၏ မိုက္မဲမႈကို ရဲ၀ံ့စြာ တင္ျပသည္။ပုထုဇဥ္သဘာ၀ကို မထိမ္မခ်န္ ေဖာ္ျပသည္။ယင္းသို႕ျပဳေသာေကာင္းမႈေၾကာင့္ သူ႕အားလူအမ်ားက စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့သည္ဟု ဆို၏။ေဖာက္ျပန္သည္ဟု ကဲ့ရဲ့ၾက၏။
အမွန္တရားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပေသာေၾကာင့္ ဒဏ္ခတ္ခံရေပါင္း မ်ားလွေခ်ျပီ။လူ႕သမိုင္းစဥ္တြင္ အမွန္တရားကို မထိမ္မခ်န္ မေထာက္မညွာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပရက္ေသာေၾကာင့္ အမွန္တရားေဆးခါးၾကီးကို မမ်ိဳလိုေသာလူအမ်ားစုက ၀ိုင္း၀န္း၍ ဒဏ္ခတ္ၾကေလ၏။
ေရွးေဟာင္းေခတ္က ဂရိပညာရွိၾကီး ဆိုကေရးတီးသည္ အမွန္တရားကို ေျပာရဲဆိုရဲ၊ေျပာရက္ဆိုရက္သျဖင့္ အဆိပ္ေကြ်း၍ သတ္ခံရသည္။ခရစ္ေတာ္ကို ေသဒဏ္ေပးေသာ ေရာမတရားသူၾကီးပိုင္းလိတ္က `အမွန္တရားဆိုတာ ဘာလဲ´ဟု ျပက္ရယ္ျပဳ ေမးလိုက္ေလသည္။
ဘ၀၏အျခင္းအရာကို ရဲ၀ံ့စြာ တင္ျပကာ မိမိ၏ရိုးသားေတာ္မွန္ေသာ ထင္ျမင္ခ်က္တို႕ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုရဲေသာ စာေရးဆရာသည္ပရိတ္သတ္အၾကိုက္ မလိုက္ေပ။ယင္းသို႕မွ ပရိတ္သတ္က သဴ႕အၾကိဳက္လိုကက္၍ဖတ္လာၾကလွ်င္ ၀မ္းေျမာက္သည္။မၾကိုက္ဘဲသူ႕ကို ရႈတ္ခ်အျပစ္တင္ၾကလ်င္လည္း သူက တြန္႕ဆုတ္ျခင္းမရွိ။အရုပ္ဆိုးေသာ အမွန္တရားကို
တင္ျပျမဲ တင္ျပလွ်က္ ရွိေပ၏။သူေသျပီးေနာက္ အတန္ၾကာမွ ပရိတ္သတတ္က လက္ခံလာၾကသည့္ ဥဒါဟရုဏ္မ်ားလည္း ကမာၻစာေပသမိုင္းတြင္ ၾကံုေတြ႕ရတတ္ပါသည္။
လူအမ်ားဟုတ္လွျပီထင္ေသာ သမားရိုးက် အေလ့အထအေတြးအေခၚတို႕ကို ေတာ္လွန္သည့္ အမွန္တရားဘက္ေတာ္သား စာေရးဆရာမ်ားေပါမ်ားလာေရးသည္ အေရးၾကီးလွေပသည္။ထိုလူမ်ားသည္ ပရိတ္သတ္၏ကဲ့ရဲ့ရႈတ္ခ်မႈကုိ အလူးအလဲခံၾကရမည္မွာ မုခ်ပင္္။သို႕ရာတြင္ စာေရးဆရာ့သတၱိနွင့္ အမွန္တရားကို အမိုက္ခံ၍ ေဖာ္ျပနိုင္ၾကဖို႕လိုသည္။

ဆရာၾကီးတက္တိုးရဲ့ ၁၉၆၅ခုနွစ္ကထုတ္တဲ့ ေရႊစင္နွင္းဆီစာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးေလးကို မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္
အမွန္တရားေတြကို ျမတ္နိုးတတ္ပါေစ လက္ခံရဲပါေစ...
သမိုင္းကို ဖံုးကြယ္ထားရင္ အနာဂတ္ကို သစၥာေဖာက္ရာေရာက္တယ္...(ဆရာေအာင္သင္း)
အမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္ထားရင္ ပညာကိုသစၥာေဖာက္တာပဲ.. (ဆရာေအာ္ပီက်ယ္)

သားထက္ (မံုရြာနည္းပညာတကၠသိုလ္)

No comments:

Post a Comment