Thursday, September 30, 2010

ေလတံခြန္

ေႏြက...ေလေတြကိုရူးသြပ္ေစခဲ့လားမသိ...
ေလရူးတို႔ ျမဴးေနၾကျပီ.....ျမင္ျမင္သမွ်သစ္ပင္ေတြအရိုးတံေတြနဲ႔အတိျပီးေနၾက၏။ေဆြးေဆြးေျမ႔ေျမ႔ေအာ္
ေနတဲ့ဥၾသသံသဲ့သဲ့ ကိုၾကားေနရပါသည္။
ေတာတန္းေလးတေလွ်ာက္မွာ ျမဴေတြကဆိုင္းေန၏။ေရခန္းေျခာက္ေနေသာေရကန္ကေလးမွာ
ဗ်ိဳင္းတေကာင္အစာရွာေနရဲ႔..လက္ပံပင္ေတြကလက္ပံပြင့္ေတြနွင့္ရဲရဲနီေနျပီး
တမာရြက္ေျခာက္၀ါ၀ါေလးေတြက လမ္းမေပၚက်ဲျပန္႔ေနသည္။
ေလအေ၀ွ႔မွာလက္ပံပြင့္ကေလးေတြ စၾကာလိုလည္ျပီးေၾကြက်ေနတာၾကည့္လို႔ေကာင္းလွရဲ႔။ ေလေပြကေတာ့မွာတမာရြက္ေတြယိမ္းထိုးေမ်ာပါ ေနၾကတာလည္းကဗ်ာဆန္လွရဲ႔။ အရိုးျပိဳင္းျပိဳင္းထေနတဲ့ထေနာင္းပင္ေတြက ရြာအလယ္လမ္းမရဲ႔တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာအစီအရီရွိေနၾကသည္။ အဲဒီေျမနီလမ္းေလးအတိုင္းေကာင္ေလးတေယာက္လမ္းေလွ်ာက္လာေနေလသည္။
လက္ထဲမွာ ေလတံခြန္ေလးနဲ႕ရစ္ဘီးကေလးကို ကိုင္ထားျပီး လြယ္အိတ္တလံုးကိုလည္း
လြယ္ထားေသးသည္။
သူသြားေနတာက ရြာအစပ္က ေတာတန္းေလးဆီကိုေပါ့....လမ္းတေလွ်ာက္လွည္းေတြ ျဖစ္သြားေနၾကတာမ်ား
ဖုန္ေတြ ေထာင္းေထာင္းထေနေလသည္။
က်ေနာ္ေလတံခြန္လႊတ္ရတာကို ၀ါသနာပါသည္...တႏွစ္လံုးေစာင့္စားေနရတဲ့ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္က ခုမွပဲဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ ေရာက္လာေတာ့သည္။မေန႕ကပဲ သတၱမတန္းရဲ့ ေနာက္ဆံုးဘာသာ ေျဖျပီးခဲ့သည္။
တႏွစ္လံုးျငိဳးထားသမွ် ဒီေန႕ေတာ့ တေနကုန္ ေလတံခြန္လႊတ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႕ လြယ္အိတ္ထဲမွာ
ေရဘူးရယ္မုန္႕ၾကြတ္ရယ္၊ၾကံသကာရယ္ထည့္ျပီး ယူလာခဲ့သည္။
ေရွ႕မွာ တာရိုးကို လွမ္းျမင္ေနရျပီ..အဲဒီတာ တာရိုးကိုေက်ာ္ရင္ က်ေနာ္ေလတံခြန္လႊတ္ေနၾက ေတာတန္းေလးကိုေရာက္ပါျပီ။ေလတံခြန္ စလႊတ္ခါစက ေလတံခြန္ေလေၾကာင္းဆီေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုတင္ရမွန္းမသိေပ..ေနာက္အကိုသင္ေပးမ ွလႊတ္တတ္ေတာ့သည္။ ခုေတာ့ ကြ်မ္းက်င္ေနပါျပီ။ ရစ္ဘီးကေလးကို ေလ်ာ့လိုက္တင္းလိုက္ လုပ္ရင္းေလေၾကာင္းမိေအာင္ အလိုက္သင့္ထိမ္းထားရင္း ေလတံခြန္ကေလးက ေကာင္းကင္ကိုျပန္တက္ဖို႕ အားယူေနရဲ့ေလေၾကာင္းမမိခင္အခ်ိန္ကေလးသည္ ေရးၾကီးပါသည္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလိုက္သင့္မထိမ္းတတ္ရင္ ေလတံခြန္ကေလး ကြ်မ္းပစ္ျပီး ေျမျပင္ေပၚထိုးက်သြားတတ္သည္။ယိမ္းကာႏြဲ႕ကာ ေကာင္းကင္ေပၚတက္ဖို႕ အားယူ ေနတဲ့ေလတံခြန္ေလးကိုၾကည့္ရတာၾကိဳးတန္းေပၚ
လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဆပ္ကပ္မယ္ကေလးကို ၾကည့္ရသလို အသည္းယားဖြယ္
ေကာင္းလွသည္။ေဟာ...သူေလေၾကာင္းထဲ ေရာက္သြားပါျပီ။တလြင့္လြင့္နဲ႕
၀ဲျပန္ေနလိုက္ပံုမ်ား သူကိုတင္ေပးခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ကိုေတာင္
ေမ့ေနျပီထင္ရဲ့..။တခါတခါ နိမ့္နိမ့္ေလးျပန္ရတာကို အားမရလို႕ထင္ရဲ့
က်ေနာ္ရစ္ဘီးကိုဆြဲျပီး ၾကိဳးေတာင္းတတ္သည္။က်ေနာ္ၾကိဳးေလ်ာ့ေပးရင္
ေပးသေလာက္ သူဟိုးအေ၀းၾကီးထိ ပ်ံသန္းသည္။တေလာကလံုး က်ေနာ္ရယ္
ေလတံခြန္ေလးရယ္၊ေတာတန္းေလးရယ္ ျငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ျပီး ၾကည္ႏူးေအးခ်မ္းလွရဲ့..တခါတခါ ေလျပင္းေတြက်ရင္ ေလတံခြန္ကေလးခမ်ာ
ယိမ္းထိုးလို႕ ေအာက္ကိုထိုးက်မသြားေအာင္ ရစ္ဘီးနဲ႕မနည္းထိမ္းရသည္။
ေလတံခြန္လႊတ္ ရတာကို ေပ်ာ္သည္။ေလတံခြန္လႊတ္ရတဲ့ခံစားခ်က္ကို
သေဘာၾကသည္။အပ္ခ်ည္ၾကိဳးေသးေသးေလးတစ္ေခ်ာင္းအားကိုးနဲ႕ သူ႕ကုိယ္သူ
အျမင့္ဆံုးပ်ံသန္းေနတဲ့ ေလတံခြန္ေလးရဲ့ ဘ၀ကို အားက်သည္။သူ႕လိုပဲ က်ေနာ္
ဟုိးအျမင့္ၾကီးဆီ ပ်ံသန္းခ်င္သည္။

မိုးတိမ္ေတြဆီထိေရာက္ေအာင္သြားျပီး ေဆာ့ကစားခ်င္လွပါသည္။ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးကိုေတြ႕ရင္ ခရီးသည္ေတြအံ့ၾသသြားေအာင္ အက်ယ္ၾကီးေအာ္ျပီးႏႈတ္ဆက္လိုက္မည္။
ေကာင္းကင္မွာ တိမ္တိုက္တို႕သည္ အေရာင္စံုစြာ ပံုသဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲေနၾက၏။ေလတံခြန္ေလးရဲ့ေနာက္ခံ ေကာင္းကင္ၾကီးဟာ
ပန္းခ်ီကားအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျခယ္သေပးေနေလသည္။ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ ၀ဲပ်ံေနတဲ့
က်ေနာ့္ေလတံခြန္ေလးကို ၾကည့္ရတာ
က်ေနာ္ၾကည္ႏူးလိုက္တာဗ်ာ...။မုန္တိုင္းမက်၊မိုးမသည္းသမွ် ပ်ံသန္းေနမယ့္
ေလတံခြန္ေလးေလ..။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာ္သက္တို႕ အဖြဲ႕ က်ေနာ္ရွိတဲ့ ေတာစပ္ေလးကို ေရာက္လာၾကသည္။
ေဟး..သူရ ငါတို႕စြန္လႊတ္ျပိဳင္ၾကမယ္...။ေတာ္ျပီကြာ..မင္းတို႕ကစြန္လႊတ္ျပိဳင္တာမွမဟုတ္ဘဲ
အပ္ခ်ည္ျဖတ္ျပိဳင္တာပဲ
မျပိဳင္ခ်င္ဘူး..။သတၱိမရွိရင္ စြန္ခ်ျပီးျပန္ကြာ တို႕ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ရႈတ္လာရင္ ျဖတ္ပစ္ရမွာပဲ...။
ငါေအးေအးေဆးေဆး တစ္ေယာက္ထဲ လႊတ္ပါရေစ ဒီေနရာဟာ ဘယ္သူမွမပိုင္ပါဘူး မင္းတို႕လည္း
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႊတ္လို႕ရတာပဲ ...။
ေဟ့ေကာင္ စကားမမ်ားနဲ႕ ကြာ ေၾကာက္ရင္ ထြက္သြားလို႕ရတယ္..။
အဲဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း အရြဲ႕တိုက္ခ်င္လာသည္။ျပီးေတာ့ မိုးေလ၀သ ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေပ်ာ္ျမဴးစြာ
ပ်ံသန္းေနတဲ့ ေလတံခြန္ေလးကို ဆြဲမခ်ရက္ပါ..။ပတ္၀န္းက်င္သည္ ေစာေစာကေလာက္
ၾကည္ႏူးစရာ မေကာင္းေတာ့..။က်ေနာ္ စြန္လႊတ္ျပိဳင္ခ်င္ပါ
သည္။ဘယ္သူက ပိုျပီးလွေအာင္ပ်ံနုိင္သလဲ.ဘယ္သူကပိုျပီးျမင့္ျမင့္
ပ်ံနိုင္သလဲ..က်ေနာ္ျပိဳင္ရဲပါသည္။
ခုေတာ့သူတို႕ကအဲဒီလိုမဟုတ္ ေလတံခြန္ေတြရဲ့ ၾကိုးေတြကို ျဖတ္ေတာက္ဖို႕ ျပိဳင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိအနိုင္ရခ်ိန္မွာ သူတပါး အၾကီးအက်ယ္ ဆံုးရႈံးနစ္နာသြားရမည့္ ျပိဳင္ဆိုင္ျခင္းမ်ိဳး
က်ေနာ္မၾကိဳက္ပါ။

ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ နစ္နာမယ့္ ျပိဳင္ဆိုင္ျခင္းမ်ိဳးကို ျပိဳင္ခ်င္ရတာလဲ..သူတို႕ကိုက်ေနာ္
နားမလည္ပါ။က်ေနာ္ေတြးေနစဥ္မွာပဲ
ေက်ာ္သက္တို႕ ေလတံခြန္ေတြ ေကာင္းကင္ကို ပ်ံတက္လာၾကသည္။
သူတို႕စြန္လႊတ္တာက က်ေနာ္လို ညင္ညင္သာသည မဟုတ္ ဘယ္ညာ အစြမ္းကုန္ယိမ္းထိုးျပီး ေသြးဆာေနတဲ့ သိမ္းငွက္ေတြလို
ေကာင္းကင္ဆီ ညာသံေပးျပီးလာေနၾကသည္ႏွင့္တူ၏။အႏ ၱ၇ာယ္၇ဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြ က်ေနာ္ရေနသည္။
အမွန္၀န္ခံရလွ်င္ က်ေနာ္ေလတံခြန္ေလးသည္ သူတို႕ေလတံခြန္ေတြနဲ႕ ျပိဳင္တိုက္နိုင္စြမ္း
မရွိပါ။က်ေနာ္က စြန္လႊတ္ျခင္း အႏုပညာကို
ရင္ခုန္လို႕ လႊတ္တာ ကိုယ့္ေလတံခြန္ေလးကို ခ်စ္သလို သူမ်ားေလတံခြန္ေလးေတြကိုလည္း တန္ဖိုးထားသည္။
သူတို႕က ေလတံခြနေလးေတြကို ဖ်က္ဆီးဖို႕ လႊတ္တာ...။အရာရာသည္
ဆန္႕က်င္ဘက္.ထို႕ေၾကာင့္ ေလတံခြန္ အမ်ိဳးအစားျခင္းလဲ မတူပါ။
က်ေနာ္ေလတံခြန္ေလးက ေသးေသးေလး၊အပ္ခ်ည္ကလည္း ရိုးရိုးခ်ည္သား ဘာမာမွမာယာမပါတဲ့ ေလတံခြန္ေလးပါ။
သူတို႕ေလတံခြန္ေတြက အၾကီးစားေတြ အစြန္းႏွစ္ဖက္မွာ တျခားေလတံခြန္ေတြနဲ႕တိုက္မိရင္
ထိုးေဖာက္ဖုိ႕ အပ္ေသးေသးေလးေတြ
တတ္ထားသည္။ျပီးေတာ့ အပ္ခ်ည္ၾကိဳးေတြက နိုင္လြန္အပ္ခ်ည္ၾကိဳးကိုမွ မွန္စာတိုက္ထားေသးသည္။မွန္စာတိုက္တယ္ဆိုတာ
အပ္ခ်ည္ကို ေကာ္သုပ္ျပီး ပလင္းကြဲ၊ဖန္ေျပာင္းေတြေထာင္းျပီး
ကပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။လာျငိတဲ့ ၾကိဳးကေတာ့ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ဖို႕
အဆင္သင့္။ေလ့က်င့္ထားတဲ့ စစ္သည္ေတာ္ေတြလို သူတို႕ေလတံခြန္ေတြ က်ေနာ္ေလတံခြန္ေလးဆီ ခ်ည္းကပ္လာၾကသည္။
က်ေနာ္မွာ သူတို႕ကိုေရွာင္ရင္း ေတာစပ္ေလးရဲ့
ေဘးဆံုးနားထိေရာက္ေနျပီ..သူတို႕ေလတံခြန္ၾကီးေတြကလည္း ထပ္ၾကပ္မကြာပါပဲ.
မျဖစ္ေတာ့ ဆက္ျပီးေခါင္းမာေနရင္ က်ေနာ္ေလတံခြန္ေလး
ဘ၀ပ်က္ရွာေတာ့မည္။ကေနာ္ၾကိဳးကိုထိမ္းရင္း ရစ္ဘီးကို
အျမန္ရစ္ေန၇သည္။ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေနာက္က်သြားပါျပီ..ေက်ာ္သက္ေလတံခြန္ၾကိဳးက
က်ေနာ့္ေလတံခြန္ၾကိုးကို ရစ္မိသြားသည္။
သူက ေလတံခြန္ကို ဂြ်မ္းတစ္ပတ္ထိုးျပီး ထပ္ရစ္လိုက္ျပန္ပါသည္။က်ေနာ္ ဘယ္လိုမွ ရုန္းထြက္၍
မရနိုင္ေတာ့ပါ။
ၾကိဳးအခ်င္းခ်င္း ထိရွေနတဲ့ အသံေတြ က်ေနာ္နားထဲ က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားေယာင္ေနရသည္။အပ္ခ်ည္ၾကိဳးေလးဟာ ေလတံခြန္ေလးရဲ့
ေသြးေၾကာပါပဲ..။က်ေနာ့္ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြကို တမွ်င္ခ်င္းျဖတ္ေနသလို
ခံစားရသည္။ေကာင္းကင္မွာ
ကူကယ္ရာမဲ့ ယိမ္းထိုးေနရွာတဲ့ ေလတံခြန္ေလးကို ပင့္ကူတစ္ေကာင္ရဲ့ ပိုက္ကြန္ထဲမွာ ပိတ္မိေနတဲ့ ယင္ေကာင္ကေလးလို
ျမင္ေယာင္မိသည္။အသက္ငင္ေနတဲ့ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးပါ။ၾကိဳးေတြကို
က်ေနာ္ဆြဲမထားရက္ေတာက္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကေလးကို ဆြဲဆန္႕ထားရင္း
က်ေနာ္ၾကိဳးေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေနမိသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာက္ ၾကိဳးလည္းကုန္သြားျပီ။ေလတံခြန္ေလးရဲ့ ေန၀င္ခ်ိန္ဟာ က်ေနာ္ႏွလံုးသားေတြကို
နင္းျပီး ေရာက္ရွိလာပါျပီ။
ႏွေျမာတသစိတ္ေတြနဲ႕ က်ေနာ္မ်က္ရည္ေတြ ၀ိုင္းလာသည္။က်ေနာ္ ဆို႕နင့္ေၾကကြဲေနစဥ္မွာပဲ ေလတံခြန္ေလးဟာ
ျပတ္ေတာက္လြင့္စင္ သြားေလသည္..........ေစာေစာကပဲ ေလဟုန္ကိုဆန္ျပီး
အလွဆံုးပ်ံသန္းေနတဲ့ ေလတံခြန္ေလးဟာ
ရင္ခြင္မဲ့သူတစ္ေယာက္လို ေကာင္းကင္ဟင္းလင္းျပင္ထဲမွာ အရုပ္ၾကိုးျပတ္...က်ေနာ္
မၾကည့္ရက္ေတာ့ပါ..မျဖစ္နိုင္မွန္းသိေပမယ့္ က်ေနာ့္ေျခလွမ္းေတြက ေလတံခြန္ေလး
လြင့္သြားရာေနာက္ဆီ ေျပးလိုက္ခဲ့သည္။ေလတံခြန္ေလးဟာ ေလရဲ့သယ္ေဆာင္ရာေနာက္
အေ၀းဆံုးကို ေျမာလြင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ျပီ..ေလတံခြန္ေလးရဲ့ ငိုေၾကြးေနသံကို က်ေနာ္
ၾကားေနရသည္..အေဖာ္ကြဲသြားတဲ့ ရစ္ဘီးကေလးက
အက်ည္းတန္လြန္းလွရဲ့..၀မ္းနည္းလြန္းလို႕
က်ေနာ္ငိုေၾကြးေနမိသည္..ေက်ာ္သက္တို႕က က်ေနာ္ကို အေျခာက္ဟု
ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာေနၾကသည္..ေလတံခြန္ကို ခ်စ္ျမတ္နိုးသူနဲ႕ ေလတံခြန္လႊတ္ျခင္းကို ရင္ခုန္တတ္သူမ်ားသာ က်ေနာ္ကို
နားလည္နိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။
က်ေနာ့္ မုန္႕ဖိုးနဲ႕စုျပီး ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြက္ စိတ္ၾကိဳက္ေရြး၀ယ္ခဲ့ရတဲ့ ေလတံခြန္ေလးေလ..က်ေနာ္
အစြဲအလန္းၾကီးပါသည္..
တျခားေလတံခြန္ေတြ အခုတစ္ေသာင္းလာေပးလည္း မယူခ်င္ပါ က်ေနာ္ေလတံခြန္ေလးကိုသာ ျပန္လိုခ်င္မိသည္..
ေက်ာ္သက္တို႕ကေတာ့ အနိုင္ရသြားလို႕ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။သူတို႕ကို အျပစ္မတင္လိုပါ...
က်ေနာ့္ရဲ့ အတၱၾကီးမႈနဲ႕ ေခါင္းမာမႈေၾကာင့္ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ေလတံခြန္ကေလးကို
ဆံုးရႈံးခဲ့ရတာပါ..ခြင့္လႊတ္ပါေလတံခြန္ေလးရယ္
ေနေစာင္းသြားျပီ ..အေဖာ္မဲ့သြားတဲ့ ရစ္ဘီးကိုလည္း က်ေနာ္ ျပန္မေခၚခဲ့ခ်င္ပါ..လိုခ်င္သူေတြ
ေကာက္သြားၾကပါေစ...
ေနာက္ကို က်ေနာ္ေလတံခြန္ လႊတ္ျဖစ္မွာလည္း မဟုတ္ေတာ့ပါ...
မိုက္ရူးရဲဆန္မႈေၾကာင့္ ဆံုးရႈံးခဲ့ရျခင္းကို က်ေနာ္ အျမဲအမွတ္ရေနမွာပါ...

သားထက္ (မံုရြာ နည္းပညာတကၠသိုလ္)

No comments:

Post a Comment