လြန္ခဲ့သည့္တလေက်ာ္ နွစ္လခန္႕က တခုေသာ ေန႕ခင္းတြင္ ဇာတ္လိုက္မင္းသား စာေရးဆရာသန္းေဆြနွင့္ ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ေရးဆရာ ကိုခင္ေမာင္ရီတို႕သည္ ကြ်န္ေတာ့္ထံသို႕ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေရာက္လာၾကသည္။
`ကိုင္း...ဆရာတို႕..ဆိုစမ္း´ဟု ကြ်န္ေတာ္က ထံုးစံအတိုင္းေမးလိုက္သည္။
`ဟာ..ဆရာ့မိတ္ေဆြၾကီး အာရ္-ေက-နာရယမ္းတို႕ ဆထရင္းေဟာ္တယ္မွာ ေရာက္ေနပါပေကာ၊ ဆရာသြားျပီး
စကားစျမည္ေျပာစမ္းပါဦးသူနဲ႕ တျခားကုလားစာေရးဆရာတစ္ေယာက္ `လူရႊန္း´ပြဲေတာ္အသြားမွာ ဒီခဏ၀င္ၾကတာပါဘဲ´ဟု ကိုသန္းေဆြက ေျပာသည္။
အာရ္-ေက-နာရယမ္းမွာ အဂၤလိပ္လို ေရးေသာ မဒရပ္နယ္သား ကုလားစာေရးဆရာ ျဖစ္သည္။သူေရးေသာ ၀တၳဳတိုရွည္တခ်ဳိ႕ကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ဖတ္ဖူးၾကသည္။ကြ်န္ေတာ္နွင့္ သန္းေဆြတို႕ပင္လွ်င္ သူ႕၀တၳဳတစ္ပုဒ္တစ္ေလ ဘာသာျပန္ဘူးၾက၏။
`ဒီလိုဆိုရင္လည္း ေတြ႕ရတာေပါ့´ဟုကြ်န္ေတာ္က ေျပာလုိက္ေသာအခါ သန္းေဆြ ပု၀နွင့္ ခင္ေမာင္ရီ ေမာင္ပိန္ရွည္တို႕သည္ အျခားစာေရးဆရာမ်ားထံသို႕ ယြန္းၾကကုန္၏။
သူတို႕ထြက္သြားျပီးေနာက္၊ကြ်န္ေတာ္သည္ အာရ္-ေက-နာရယမ္းကို ေယာ္ယမ္း၍ၾကည့္မိသည္။ သူ႕အေၾကာင္း အတိုအစဖတ္ဖူးသည္မွာ သူသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာ၌ က်င္လည္စြာ ေရးနိုင္စြမ္းေသာ္ျငားလည္း သူမ်ားလို ဗိလပ္ျပန္ မဟုတ္။သူ႕ေမြးဌာနီွျမိဳ႕ကေလးဆီမွ ခြာထြက္ခဲ့ဖူးသူ မဟုတ္။ဗိလပ္မဆိုထားဘိ အိႏၵိယျပည္ျမိဳ႕ေတာ္ နယူးေဒလီလသို႕ပင္ မေရာက္ဖူးသူ လူထူးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေပသည္။နာရယမ္းသည္ အဂၤလိပ္လိုေရး ေသာ္လည္း သူ႕ျမိဳ႕ကေလး၌ မွီတင္းေနထုိင္ေသာ လူသာမန္တို႕အေၾကာင္းကုိသာ သူ႕၀တၳဳမ်ားတြင္ ေရးထည့္သည္။အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ေသာ္လည္း ဘိုမဆန္ေပ။ေတာင္ပိုင္း အႏၵိယျပည္သား မဒရပ္လူမ်ိဳးမ်ား နည္းတူ ရွပ္အက်ၤ ီအျပင္ထုတ္၍ ဒိုဘီ၀တ္ေလ့ရွိသည္။သူ႕၀တၳဳမ်ားမွာလည္း ဇာတ္လမ္းအခ်ိတ္အဆက္မ်ားစြာ ျဖင့္ ဖတ္သူတုိ႕ အသည္းဖိုေစသည့္ ဇာတ္ကြက္မ်ား လံုး၀မပါ။သာမန္လူတို႕သာမန္ေနထိုင္ျပဳမူ ေျပာဆိုပံုမ်ားသာ ပါရွိသည္။သူ႕၀တၳဳမ်ိဳးကို ငါတို႕ျမန္မာစာဖတ္ပရိတ္သတ္က ၾကိုက္ဖို႕ခဲ့ယင္းဘိ၏။
ဆိုဗီယက္နွင့္ လက္၀ဲဂိုဏ္းသားတို႕ ေလးစားမႈကို ရရွိေသာ ကုလားစာေရးဆရာ `မူလက ရာဇ္နႏၵ´သည္လည္း အာရ္-ေက-နာရယမ္းကဲ့သို႕ပင္ အဂၤလိပ္လိုေရးေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။အာနႏၵ၏ ၀တၳဳမ်ားမွာ ဆင္းရဲသား ေက်ာမြဲမ်ားအေၾကာင္းသာ မ်ားသည္။နာရယမ္း၏ ၀တၳဳမ်ားမွာ စာေရးစာခ်ီမွစ၍ ေအာက္ပိုင္း လူလတ္တန္းစားမ်ား အေၾကာင္းခ်ည္းျဖစ္သည္။အနႏၵသည္ နီ၏။နာရယမ္းသည္ နီလည္းမနီ၊ျဖဴလည္းမျဖဴ၊ သာမာန္အေရာင္မွ်သာ ျဖစ္သည္။သူ႕အဖို႕အျဖဴအနီဟူ၍ မရွိေပ။၀တၳဳေရးဆရာသည္ မိမိေတြ႕ရသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာ အခ်က္အလက္တို႕ကို ပေယာဂမဖက္ဘဲ အရင္းအတိုင္းေရးခ်သူျဖစ္သည္ဟူ၍ ရည္မွတ္သူ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ နာရီ၀က္အၾကာတြင္ ဆထရင္းေဟာ္တယ္ေရွ႕သို႕ ေရာက္သြား၏။မိမိေတြ႕လိုလွသည့္ ကုလားစာေရးဆရာနွင့္ တူသူကိုလည္း ေတြ႕ရေတာ့မည္ဟု ေအာက္ေမ့ကာ ေဟာ္တယ္ဧည့္ခန္းမၾကီးထဲသို႕ ၀င္သြားသည္။ဧည့္ခန္းမၾကီးထဲတြင္ ကုလားစာေရးဆရာနွင့္တူသူကိုလည္း မေတြ႕ရ။ဗမာစာေရးဆရာနွင့္တူသူ ကိုလည္း မေတြ႕ရသျဖင့္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။ဟုိဟုိသည္သည္ လူးလာေခါက္တုန္႕ ေလွ်ာက္ခါမွ အရက္ခန္းထဲရွိ ေခ်ာင္ကေလးတေခ်ာင္တြင္ ေရႊပိန္ေသာင္းအမွဴးွရွိေသာ ငါ့တို႕စာေရးဆရာတစ္စု သည္ ကုတ္ကုတ္ကေလး ထိုင္ေနၾကသည္။ကုလားထုိင္တစ္လံုးဆြဲ၍ထိုင္ျပီးလွ်င္ ေရႊပိန္ေသာင္း အစရွိသည့္ စာေရးဆရာတို႕ကို နႈတ္ဆက္ျပီးေနာက္၊` ဘယ္မွာလည္း နာရယမ္း´ဟု ေမးလိုက္သည္တြင္ သန္းေဆြက `နာရယမ္းမဟုတ္ဘူးတဲ့ဆရာ သခင္တင္ဦးကနာမည္အမွတ္မွားျပီးေျပာတာ။အခုေရာက္ေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြဟာ ဘယ္သူေတြဆိုတာ ဘယ္သူမွမသိဘူး။သခင္တင္ဦးကိုယ္တိုင္က `သူတို႕နာမည္ကို ေကာင္းေကာင္းမေခၚတတ္ပါဘူး´ဟု ေျပာလိုက္သည္။
နရယမ္းကို ျမင္ရ၊ေတြ႕ရ၊စကားေျပာရေတာ့မည္ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္ သခင္တင္ဦး၏ မ်က္မွန္ တ၀င္း၀င္း ပါးစပ္တျဖဲျဖဲၾကားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေလေတာ့သည္။
`ကြ်န္ေတာ္လည္း နာရယမ္းတို႕မွတ္လို႕လိုက္လာတာ။သူေရးတဲ့ Bachelor of Arts ကို၀တၳဳကေလးကို အေတာ္ၾကိဳက္လို႕ ေတြ႕ခ်င္တာနဲ႕ တျခားကိစၥနဲ႕ သြားမွာကို မသြားဘဲ လိုက္လာခဲ့တာ´ဟု ျမသန္းက ၀င္၍ေျပာလိုက္သည္။
`ကဲပါေလ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႕ၾကတာေပါ့´ဟု ကြ်န္ေတာ္ကဆိုျပီးလွ်င္ သခင္တင္ဦးအား တျခားကုလား စာေရးဆရာၾကီးမ်ားကို ပင့္ေခၚပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္သည္။ငါးမိနစ္ေလာက္အၾကာတြင္ သခင္တင္ဦးသည္ ေဟာ္တယ္အာေပၚထပ္မွ ဆင္းလာျပီးလွ်င္ `သူတို႕နွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ျမိဳ႕ထဲထြက္ေနတယ္။က်န္တဲ့တစ္ေယာက္က သူ႕အခန္းလာခဲ့ပါလို႕ ေျပာေနတယ္။ကဲ..သြားၾကရေအာင္´ ေျပာဆိုဖိတ္ေခၚသြားပါသည္။
No comments:
Post a Comment