Thursday, December 8, 2016

HR

" ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ HR ပညာ "

ေခါင္းေဆာင္မႈဆိုတာ ဘာလဲ? HR ပညာဆိုတာ ဘာလဲ?

HR-Human Resources ဆိုတာ HP-Human Problem  မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို HR လုပ္ေနသူေတြ သိဖို႕အေရးႀကီးပါတယ္။

 က်ေနာ္တို႕ေတြဟာ လုပ္ငန္းေတြကို တစ္ေယာက္ထဲလုပ္ဖို႕ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြနဲ႔ အတူတကြ ပူးေပါင္းလုပ္ၾကရပါတယ္။

လူေတြဟာ ေငြ(စားဝတ္ေနေရး)ရဖို႕၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရဖို႕၊ ပညာရဖို႔၊ မိမိအစြမ္းအစေတြကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ ရဖို႕ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို့ အေရးတႀကီးသိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ေရာ တျခားလူေတြအတြက္ပါ ဒီလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

ေခါင္းေဆာင္မႈဆိုတာ ေနရာယူျခင္း၊ အခြင့္အေရးယူျခင္းနဲ႔ အာဏာျပ အမိန္႔ေပးျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။

ေခါင္းေဆာင္မႈဆိုတာ တာဝန္ယူျခင္းပါပဲ။

ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ ေနာက္လိုလိုက္ေတြကို ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပတယ္၊ အေကာင္းျမင္စိတ္ထားျပီး ေနာက္လိုက္ေတြ အတိုင္းတာတခုထိ ယံုၾကည္မႈေပးတယ္၊ ေနာက္လိုက္ေတြကို တာဝန္ေတြ ခြဲေဝေပးတယ္၊ ေနာက္လိုက္ေတြကို ေခါင္းေဆာင္နိုင္သူေတြျဖစ္ေအာင္ တြဲေခၚေပးတယ္၊ ေနာက္လိုက္ေကာင္းေတြကိုသာမက ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြကိုလည္း ေမြးထုက္ေပးတယ္၊ သမာသမတ္ရွိျပီး ကိုယ္ခ်င္းစာတရားရွိတယ္၊ ေမတၱာတရားျပည့္တဲ့ ျကင္နာမႈရွိတယ္၊ လိုအပ္လာရင္ ေနာက္လိုက္ေတြေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးရဲတယ္၊ ေနာက္လိုက္ေတြကို တက္ႂကြစြာ ဦးေဆာင္ရင္း ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြကို ေအာင္ျမင္မႈ ရေစတယ္။

 ဘယ္ေလာက္ေတာ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္လိုက္ေကာင္းေတြမရွိရင္ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။

 ေနာက္လိုက္ေကာင္းေတြမရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာလည္း ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ HR ရဲ့ အခန္းက႑က အေရးပါလာပါျပီ။

HR ဆိုတာ ဝန္ထမ္းေတြကို ျပႆနာရွာဖို႕မဟုတ္ပါဘူး။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ အစြမ္းအစေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေျမေထာင္ေျမွာက္ေပးရမွာပါ။

HR တေယာက္ဟာ ဝန္ထမ္းေတြကို ျပႆနာရွာေနျပီဆိုရင္ ကုမၸဏီအတြက္ စိုးရိမ္ရပါျပီ။

လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႕ HR ေကာင္းေတြကို ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ ခန့္ထားသင့္ပါတယ္။

HR တေယာက္ရဲ့တာဝန္ဟာ (၁) လုပ္ငန္းရဲ့ လစ္လပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြကို သိရွိထားရမယ္ (၂) လစ္လပ္ေနရာေတြအတြက္ လူမွန္ေနရာမွန္ ခန္႕ထားေပးရမယ္ (၃) ခန္႕ထားတဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကို အလုပ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ လုပ္နိုင္ရမယ္ (၄) ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကို အလုပ္မွာျမဲေအာင္ ထိမ္းထားနိုင္ရမယ္ ၿပီးေတာ့ လူေတြကို ျပႆနာရွာဖို့မဟုတ္ဘဲ လူသားကို အရင္းအျမစ္တခုအျဖစ္ တန္ဖိုးထားျမွင့္တင္ေပးရမည့္ တာဝန္ေတြပါပဲ။

ငကန္းေသ ငေစြေပၚလို႕ သေဘာထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြကလည္း ခဏခဏ ထြက္လို႔ ဝန္ထမ္းေတြ ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

ဝန္ထမ္းေတြ ခဏခဏထြက္ေနတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုဟာလည္း တည္ၿငိမ္မႈမရွိနိုင္သလို ေအာင္ျမင္ဖို႔မလြယ္မပါဘူး။

HR ဆိုးတေယာက္ရွိတဲ့ ကုမၸဏီဟာ ေျမြေပြး ခါးပိုက္ပိုက္ထားရသလိုပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ HR ေကာင္း တေယာက္ျဖစ္ဖို႕ျကိုးစားျပီး HR ေကာင္းေတြကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခန္႕ထားဖို့ အေရးျကီးပါတယ္။

ဖတ္မိသမွ်၊ ေဆြးေႏြးမိသမွ်၊ ေတြးမိသမွ်၊ ေရးမိသမွ်

အားလံုး ေအာင္ျမင္မႈေတြ ျမင့္မားၾကပါေစ

ေမတၱာျဖင့္

လင္းေဝ

No comments:

Post a Comment